CRM הפך בשנים האחרונות למונח שימושי מאוד בקרב כל החברות והעסקים, שכן בעידן המודרני הדיגיטלי מערכת זו הפכה לחיונית לקיומו של כל עסק. מערכת CRM מנהלת את נתוני הלקוחות בצורה נוחה וברורה ומאפשרת לעסק לשמור על הקשר הנכון עם הלקוח, ולפעול נכון כדי לשמר אותו כלקוח. איך עושים את זה? מערכת ניהול הנתונים מאפשרת לנהל מעקב אחר הקשר עם הלקוח לאורך הזמן ולהתאים את התקשורת העתידית איתו בצורה הפרודוקטיבית ביותר עבור העסק. מומחי חברת אייקום תוכנה בע"מ, המתמחה, בין היתר, במערכות CRM מותאמות לעסקים, מסבירים על התועלות העיקריות של השימוש במערכת ניהול נתוני הלקוחות.
להכיר את הלקוחות טוב יותר
שימוש נכון במערכת CRM מאפשר לעסק לנתח את הנתונים השונים שנאספו בהתקשרויות שונות עם הלקוחות וללמוד מנתונים אלה על העדפותיהם של הלקוחות ועל אופיים. ברגע שהעדפותיו של הלקוח ידועות ניתן להציע לו מוצרים התואמים את אופיו ואישיותו. שימוש במערכת CRM מגדיל, מצד אחד, את התועלת שמפיק הלקוח מהקשר עם העסק, שכן הוא מקבל הצעות למוצרים המועדפים עליו מראש, אך כמובן שהתועלת של העסק קיימת גם היא, והגדלת אחוזי המכירות בטווח הקצר מובטחת. בנוסף, מכיוון שמרוצות הלקוח מהשירות והמוצרים גדלה, רבים הסיכויים שהוא ימשיך לקנות באותה חברה גם להבא, כך שגם לטווח האורך נתוני המכירות יעלו בהכרח.
מיקוד מאמצי השיווק
כאשר אנו מנתחים את פרופילי הלקוחות, אנו מקבלים גם מכנה משותף של לקוחות החברה, ולפי פרופיל זה אנו יכולים למקד את השיווק לפי קהלי יעד רלבנטיים. כך נקבל תוצאות טובות יותר בהשקעה כספית קטנה יותר.
שיפור המוצר והשירות
שימוש במערכת CRM מאפשר לנו לאסוף את חוות דעתם של הלקוחות השונים על המוצרים שאנו מוכרים ועל השירות שאנו מעניקים, ולשפר את שניהם על פי צרכי הלקוחות והגדרותיהם. ניתוח הנתונים בצורה טובה מאפשר לאתר את נקודות התורפה של העסק מצד אחד, ואת נקודות החוזקה מצד שני. הבנת היתרונות והחסרונות של המוצר שלנו, בין אם מדובר על מוצר פיזי ובין אם מדובר על שירות שאנו מוכרים, דרך עיני הלקוח, היא חיונית לכל חברה כדי להשתפר.
יעילות וארגון
כאמור, שימוש במערכת CRM מאפשר לעסק להתייעל, מתוך אספקת הנתונים הרלנבטיים המדוייקים. ניהול הנתונים בצורה נכונה חוסך בזמן יקר לחברה ומייעל את התהליכים השונים: הקשר עם הלקוחות, זמינות הנתונים השונים לצורך קבלת החלטות שונות הנוגעות לניהול העסק ושיווקו, ניהול קמפיינים, ניתוח הצעות מחיר ועוד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה