Translate

יום חמישי, 24 בספטמבר 2015

למה כל ארגון צריך מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות?

כל מי שיש לו עסק בינוני ומעלה מכיר בחשיבות של ניהול קשרי לקוחות בצורה נכונה, כדי לשמר לקוחות קיימים וכדי להוסיף לקוחות חדשים למאגרי החברה. מערכות CRM  לניהול קשרי לקוחות נכנסו בשנים האחרונות לשוק וחוללו בו מהפיכה של ממש, תוך הגדלת האפשרויות העומדות בפני העסק, מיקוד מאמצי השיווק ושימור הלקוחות בצורה טובה ויעילה יותר, ועוד. מומחי ה- CRM  של חברת אייקום תוכנה, מפתחי המערכת ZebraCRM המובילה בתחום תוכנות ה- CRM  היום, מתמצתים עבורנו את היתרונות של המערכות הממוחשבות לניהול קשרי לקוחות. 


שימור לקוחות קיימים

מערכות CRM נועדו, בראש ובראשונה, לניהול קשרי הלקוחות הקיימים כדי לשמר אותם כלקוחות החברה לאורך זמן. המערכת מאפשרת לנו לדעת מראש מיהו לקוח איכותי יותר, במי יש צורך להשקיע מאמצי שיווק גדולים יותר כדי להגיע למכירה וכו', ומאפשרת לאנשי המכירות למקד את מאמציהם במקומות "בטוחים" יותר. בנוסף, עיבוד הנתונים הנאספים במערכת מלמד אותנו על דפוסי הקנייה של הלקוחות השונים ומאפשר לעסק לשווק את המוצר לכל אדם בצורה נפרדת, ולהגיע לאחוזי מכירה מקסימליים.

גיוס לקוחות חדשים

ניתוח הנתונים הנאספים על ידי המערכת מאפשר לעסק לבצע חתך רוחבי של אוכלוסיות המתעניינות במוצרי החברה ולאפיין אותם בצורה מדויקת. כלומר- ניתן לבצע פרסום ממוקד לפלח אוכלוסיה מסוים כדי להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים בפחות השקעה. כאשר אנשי המכירות של העסק יודעים איזה מוצר אהוב יותר על מגזרים מסוימים, הם יודעים כיצד לפנות בצורה טובה יותר ללקוחות הפוטנציאליים ויכולים להציע להם מראש מוצר שיש סיכוי גבוה יותר שייקנו. כך, הלקוח מרוצה כיוון שקיבל מוצר שהוא מתעניין בו והחברה מרוויחה אחוזי מכירות גבוהים יותר.

שיפור מערך השיווק והפרסום

מערכות CRM מאפשרות לנו לנצל בצורה הטובה ביותר את המאשבים המופנים לטובת שיווק ופרסום. כפי שכבר הזכרנו, שימוש נכון במידע המתקבל על ידי מערכת ה- CRM מאפשר לחברה לנהל תקציבי פרסום בצורה טובה יותר, להפנות משאבים לאפיקי מכירה בטוחים יותר ועוד.

שיפור המוצר והשירות

נתונים נוספים וחשובים שניתן להפיק ממערכות לניהול קשרי לקוחות הם רמת המרוצות של הלקוחות מהמוצר והשירות, וכן את היתרונות והחסרונות של המוצר והשירות בעיני הלקוחות. בזכות מערכות ה- CRM אנו יכולים לראות את המוצר בעיני הלקוח, ולשפר אותו ואת השירות בצורה מיטבית, כדי להגיע למרוצות גבוהה יותר של הלקוחות, מה שמבטיח שיישארו לקוחות של העסק גם בעתיד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה