Translate

יום רביעי, 10 בפברואר 2016

החסרונות של CRM בענן לעסקים קטנים


לא מעט דובר על CRM בענן ובעיקר על השינוי המדהים שהתוכנה הזו מביאה לעולם העסקים; אומרים שהיא הדבר הטוב ביותר שקרה לעסקים קטנים. אך למרות כל היתרונות הרבים של טכנולוגיה זו, אין להעלים עין מהחסרונות שלה. רק לאחר שתשקלו גם את היתרונות וגם את החסרונות, תוכלו לבצע החלטה מושכלת האם לרכוש אותה.

טכנולוגיה זו אינה מתאימה לכל העסקים הקטנים, מכיוון שלכל עסק יש צרכים ספציפיים שלו. CRM בענן עשויה להתאים לעסק שלכם באופן מושלם – או לא להתאים כלל. לכן, לפני שאתם ממהרים להיפטר מאותה מערכת CRM ישנה המשמשת אתכם כבר שנים, מומלץ להמשיך ולקרוא. 

תלות בחיבור לאינטרנט

תוכנת CRM בענן מחייבת חיבור מהיר לאינטרנט. במידה וספק האינטרנט שלכם אינו אמין במיוחד ואתם סובלים מניתוקים רבים, זו עשויה להיות בעיה. לא משנה אם בחרתם בתוכנה הטובה ביותר של CRM בענן, היא לא תוכל לעשות עבורכם דבר כאשר האינטרנט (שוב) נופל. בנוסף, במידה ומהירות האינטרנט שלכם איטית, כל מהירות העבודה תושפע מכך.

חששות לגבי אבטחה

סביר שתחששו להכניס למערכת מידע חסוי, מכיוון שאותו מידע יאוחסן באינטרנט. הבטחות הספק כי התוכנה מאובטחת בחומרה רבה אולי לא תצלחנה להרגיעכם. המחסום הפסיכולוגי ימנע מכם לעבוד על התוכנה בנוחות.

עלויות של התאמה אישית

במבט ראשון, נראה כי עלותה של CRM  בענן נמוכה יותר בהשוואה לתוכנות CRM סטנדרטיות מהדור הישן. אך בבחינה מדוקדקת יותר, כאשר מסתכלים על כל הפונקציות ש-CRM בענן מציעה, יתכן שיש צורך בהוספת פונקציות ובהתאמה אישית. עליכם להבין כיCRM בענן תוכננה בשביל להתאים לכמה שיותר חברות; התאמה אישית של הפונקציה עלולה לעלות לכם ביוקר.

חוסר שימוש

במידה ותחליטו לא להשתמש במערכת קישרי לקוחות, עדיין תהיו מחויבים בתשלום חודשי (או שנתי) קבוע.

מחסור בתמיכה טכנית

בחירה שגויה של ספק CRM בענן, עלולה להיות בעייתית, במיוחד בנושא של שירות. כאשר אתם שולחים מייל ומחכים יומיים לתגובה, או כאשר אתם מתקשרים והנציגים אינם פנויים עבורכם, זה סימן שאתם בבעיה. שאלותיכם יוותרו ללא מענה.

חוסר יכולת להסתגל

עבור עובדי החברה (במיוחד עובדים מבוגרים, שמתקשים גם כך לעבוד עם מחשב), שרגילים להשתמש במערכת קישרי לקוחות ישנה וסטנדרטית, המעבר ל-CRM בענן עלול להיות קשה מנשוא. העבודה עם הדפדפן עלולה להיות לא נוחה להם.

לסיכום, למרות חסרונות מסוימים, תוכנת קישרי לקוחות בענן אכן עשויה להיות אידיאלית לעסקים קטנים ולחסוך עלויות. כל זאת, בתנאי שאתם מרגישים בנוח עם הקונספט החדש ופתוחים לקבל אותו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה