Translate

יום שלישי, 26 בינואר 2016

כיצד שימוש נכון במערכת CRM יכול לעזור בירידה במשקל?

אלה מבינינו שסובלים מעודף משקל, יודעים, כי זוהי מלחמה בשתי חזיתות: מצד אחד, מאבק יומיומי שבו צריך לחשוב כל יום על מה אוכלים, מתי, איזה פעילות גופנית לעשות, מה אוכלים אחרי הפעילות הגופנית, מה מומלץ ומה לא. מצד שני, חזית שהיא קשה לא פחות והיא המלחמה בפיתויים. בעידן של היום כאשר הכל זמין, נראה כל כך טעים ולא תמיד יקר לא תמיד אנחנו חושבים עד כמה אוכל תעשייתי יכול להיות מזיק, מלא בשומן ולא בריא.



כאשר אנחנו חושבים על מערכת CRM, קצת קשה לנו לחשוב עליה כמערכת שיכולה לסייע לירידה במשקל. כולם יודעים כי מערכת CRM מיועדת לניהול קשרי לקוחות. היא מכילה אינפורמציה על הלקוח, המבצעים והשרותים אותם החברה מספקת ולא לחלוטין ברור איך היא מתקשרת לירידה במשקל.
קודם כל, בואו נבין דבר בסיסי: בשנים האחרונות רוב קופות החולים והדיאטניות עברו מהתפיסה הישנה שגרסה כי אלה שנזקקים לטיפול הם חולים/מטופלים ושינו את התפיסה כי הם למעשה - לקוחות. התפיסה החדשה משנה את היחס שהלקוחות מקבלים והיא הגיעה מהמקום שהקופות הבינו שאם הלקוחות שלהן לא יקבלו שירות טוב יותר, הם יעברו קופה, ולפעמים בלי לחשוב פעמיים. היום חלק גדול מהצעירים מבצע מעבר בין הקופות ולא נשאר באותה קופה כל חייו כמו שהיה נהוג פעם. עכשיו, אחרי שהבנו שהתפיסה השתנתה, צאו מהקופסא וחשבו שנית כיצד מערכת CRM יכולה לעזור בירידה במשקל.

בתוך המערכת מנוהלת כל ההתקשרות עם הלקוח. החל מהגדרת פרופיל לקוח מדויקת שבו מזינים את כל נתוני הלקוח – גובה, משקל, תפריט מומלץ ועוד. בנוסף ניתן לנהל במערכת את כל המפגשים של הלקוח עם הדיאטנית לצורך העניין. חשוב לתעד כל פגישה של הלקוח, מה היה בפגישה, מה המשקל הנוכחי ומה ההמלצות ללקוח עד למפגש הבא בינו לבין הדיאטנית.
על מנת שהמפגשים יהיו יעילים כדאי שהמערכת תכיל גם טבלת קלוריות מפורטת לכל המזונות, אותה גם ניתן להדפיס ולתת ללקוח. ניתן גם לסמן עבורו מהם המזונות המומלצים וכמה לצרוך מהם. כדאי שהטבלה תכיל גם את הערך התזונתי של כל המזונות לדוגמא כמה חלבונים, פחמימות, שומנים, ברזל וסידן מכיל כל מוצר או מאכל.
כעת כל שנותר לדיאטנית לעשות הוא לשייך בין פרופיל הלקוח והנתונים הקיימים שלו לבין טבלת קלוריות אישית ללקוח ולסמן עבורו את המאכלים אותם מומלץ לו לצרוך. בדרך הזאת יהיה תיעוד ומעקב מלא על התקדמותו של הלקוח בירידה במשקל.
לסיכום, לרדת במשקל זה לא פשוט, אבל, זה אפשרי. במידה ובחרתם איש מקצוע שמבין את הקשיים שלכם ונקודות החולשה, סביר להניח כי התהליך יהיה קל יותר. בנוסף, כדאי לשקול לשלב פעילות גופנית בתהליך (לאחר שהתייעצתם עם רופא או אדם המוסמך לנושא) ולהפוך את הדיאטה לאורח חיים שתסגלו לעצמכם.
מהיום, דיאטה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה