Translate

יום שלישי, 15 במרץ 2016

עשרת הדיברות (גירסת ניהול לקוחות)


 
אספנו את עשרת הדיברות לשימוש במערכת CRM. מדובר בעצות חשובות, שאנו מקווים שישמשו אותך היטב.

לא תרכוש CRM ללא תכנון מוקדם של אסטרטגיה שיווקית

ישנם סוגים רבים של מערכות CRM. חלק מהמערכות מתמקדות בנושא השירות, בזמן שאחרות מיועדות יותר לניהול ומכירות. חשוב מה אתה באמת רוצה להשיג מהמערכת. לאחר מכן תוכל להתעניין ברכישת תוכנה, שעונה על הצרכים שהגדרת.

לא תחמוד ותתפתה למערכת חינמית

ברשת יש אינסוף תוכנות חינמיות להורדה. אך האם הן באמת מתאימות לך? האם הן משרתות את צרכי העסק? בסופו של דבר תגלה כי הן עלו לך ביוקר ובזבזו לך זמן יקר – וזמן הוא כסף.

לא תתייחס לתקופת ההטמעה של התוכנה כלאחר יד ובפזיזות

CRM מצריכה הדרכה נאותה, מעורבות של העובדים, שיתופם בשינויים שעומדים לבוא. אל תבצע את ההטמעה בתקופה שבה יש לחץ היסטרי ופרויקטים רבים. בחר תקופה יחסית שקטה, שבה יהיה נוח לכולם להתפנות ללמידת התוכנה. זכור כי זלזול בתקופת ההטמעה עשוי להוביל לכישלון מערכת CRM.

לא תזניח את פיתוח התוכנה

במידה ובחברה שלך שוקדים על פיתוח תוכנת CRM, זכור היטב, כי תהליך הפיתוח של מערכת CRM צריך להיות מנוהל בידי ההנהלה, לא בידי המפתחים. ההנהלה היא זו שתכתיב מה יהיה בתוכנה, אילו פונקציות, מה הייעוד שלה ועוד.

כבד את עובדיך ואת פקידיך

המטרה של מערכת CRM היא בסופו של דבר להיות נוחה לשימוש לעובדים. חשוב על כך שבוודאי תהיה התנגדות בקרב העובדים לשינוי, לכן, נסה לרכך קצת את המהלומה ולהגיש להם תוכנה פשוטה וקלילה יחסית, כך שיהיה להם קל להסתגל אליה. חשוב על כך מנקודת המבט של העובדים שלך. הם צריכים להתאמץ יותר, בזמן שהם לא מקבלים דבר על מאמציהם. השכר שלהם נשאר כפי שהוא.

לא תוסיף למערכת פונקציות מיותרות

נניח שלאחר שלקוח מתקשר, עובד החברה נכנס לתוכנה ומתקשה לאתר את הפרטים הרלוונטיים בשל עודף התפריטים ושפע הכפתורים המיותרים. לכן, כלול במערכת רק את הפונקציות שאתה באמת צריך.

לא תכביד על זיכרון המערכת

אל תשמש במאגר הנתונים כאל מחסן – הכנס לשם רק מה שאתה באמת צריך. זכור כי מאגר נתונים עמוס לעייפה ישפיע על מהירות העבודה של המערכת.

כבד את הטכנולוגיה המשתנה

יתכן שרכשת לא מזמן CRM וכעת אתה מגלה שהגיע הזמן לעדכנה, כדי להתאים אותה לרשתות החברתיות. נסה לזרום עם השינויים במקום להתקבע ולסרב להם.

אל תצפה, שהמערכת תעשה את העבודה הקשה בשבילך

אם השירות שלך גרוע, גם הטכנולוגיה הטובה ביותר לא תשנה זאת. עליך להוביל מהלך משולב של שינוי מושלם בצורת השירות.

לא תנאף

לאחר שהתקנת מערכת בחברה וכל העובדים שלך בחברה התרגלו אליה, אל תתחיל לפזול לצדדים ולחשוב על התקנת מערכת אחרת, פשוט בגלל שאתה מחפש ריגושים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה