ניהול לידים הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד ממערך השיווק האסטרטגי של עסקים, חברות וארגונים בכל קנה מידה. הלידים עצמם מגיעים אלינו ממגוון רחב של אתרים (פייסבוק, גוגל, דף הבית וכו') והפרטים שלהם נקלטים ע"י מערכת ניהול לידים מתאימה (בדר"כ כחלק ממערכת CRM). בשורות הבאות נלמד אילו תכונות על מערכת שכזו להציע עבורנו על מנת שנשקול התקשרות ארוכת טווח עם ספקיה.
ממשק פשוט ונוח ללמידה
אחד הדברים שמנעו בעבר את השימוש במערכות ניהול שונות היה הממשקים העמוסים והקשים מאוד ללמידה ע"י העובדים. כל התהליך לקח זמן רב, עובדים חדשים שהגיעו היו צריכים לצאת לקורסים והשתלמויות ללמידת המערכת ואילו עובדים מבוגרים יחסית מרדו כנגד השימוש בה בשל חוסר התאמה ליכולותיהם. מערכת ניהול לידים אם כן, חייבת ראשית כל להיות בעלת ממשק פשוט ונוח ללמידה וזה בדיוק מה שמציעות מערכות ה- CRM של ימינו, אשר פועלות עם מערכות הפעלה רבות והממשק בהן מאוד "אפליקטיבי", כך שכמעט אין צורך בלמידה ולמעשה לומדים תוך כדי העבודה עצמה.
הטמעה קלה בארגון
מעבר ללמידה ע"י העובדים, חשוב מאוד להשתמש במערכת שאותה קל להטמיע בארגון מבחינה טכנולוגית. חשוב לזכור כי מערכת ניהול לידים איכותית צריכה לספק מידע רלוונטי למנהלים ואנשי השיווק בכל רגע נתון בו הם חפצים בו, לשם כך על המערכת להציע שירותי ענן וגישה מכל מכשיר כגון מחשב נייד, סלולאריים, טאבלטים, מחשבי שולחן וכו'. כמו כן, חשוב שהמערכת תוטמע בכל המסופים תוך פרק הזמן הקצר ביותר ותעבור סינכרון מלא עם המערכות הקיימות שיושבתו מיד עם החלפתן.
יכולות ניתוח ומעקב
כל מערכת ניהול לידים צריכה לאפשר למשתמשים בה את מקסימום המידע הנדרש בטבלאות שקלות מאוד לצפייה ולניתוח. מבין החתכים החשובים ביותר שכדאי שהמערכת תוכל לספק יש לציין מידע על לידים מובילים, מהיכן הם הגיעו, מהם המאפיינים שלהם (למשל, שעת הפנייה, גיל, מין וכו'), לבדוק אילו אנשי מכירות מטפלים בהם, תוך כמה זמן פנו, היכן עומדת הפנייה ומהו אחוז ההתקשרות בפועל לעומת סך הלידים שנאספו וכו'. באופן זה ניתן לבצע שינויים מושכלים בקפיינים הבאים ולא להסתמך על תחושות בטן שאינן מבוססות.
בנוסף חשוב מאוד שאותה מערכת ניהול לידים שתבחרו בה תוכל לתקשר עם מערכות אחרות בארגון כגון מחלקת המכירות, הנהלת החשבונות וכו'. באופן זה העובדים שלכם יוכלו לבצע את כל מלאכתם תחת ממשק אחד יעיל ונוח, ולא להיות מתוסכלים מבעיות בזרימת העבודה. כאשר העובדים מרוצים גם הלקוחות שלכם חשים זאת והארגון שלכם יכול למנף את עצמו צעד אחד קדימה.
בנוסף חשוב מאוד שאותה מערכת ניהול לידים שתבחרו בה תוכל לתקשר עם מערכות אחרות בארגון כגון מחלקת המכירות, הנהלת החשבונות וכו'. באופן זה העובדים שלכם יוכלו לבצע את כל מלאכתם תחת ממשק אחד יעיל ונוח, ולא להיות מתוסכלים מבעיות בזרימת העבודה. כאשר העובדים מרוצים גם הלקוחות שלכם חשים זאת והארגון שלכם יכול למנף את עצמו צעד אחד קדימה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה